Нацiональний банк України намагається адмiнiстративно ввести економiчно-невигiднi
нововведення для банкiв рiзної форми власностi, мотивуючi це погiршенням
кримiногенної обстановки. Але це вiдiб’ється на вартостi банкiвських послуг
для населення.
Что Вы об этом думаете ?
Сказать
Достатньо сказати, що виконання вимоги НБУ щодо переоснащення в масштабах
одного вiддiлення банку коштує вiд 18 до 50 тисяч гривень, передає Iнфобуд.
А перспектив “перезавантажитися” можуть позбавити тiльки вiддiлення, обсяги
готiвки в яких не перевищують 20 мiнiмальних заробiтних плат.
Асоцiацiя “Український Кредитно-Банкiвський Союз” наголошує, що пiдвищення
захищеностi банкiв через придбання “вiдгороджувальних конструкцiй, вiдеоспостереження”,
яку НБУ у своїй постановi зобов’язує провести банки до 1 сiчня 2011 року
призведе до непередбачуваних втрат банкiвської системи, вкрай необхiдних
для вiдновлення економiки.
Згiдно узагальнених даних банкiв йдеться про мiльярди у нацiональнiй валютi
коштiв, потрiбних для переоснащення фiнустанов. Такi суми стануть непiдйомним
тягарем, а також ускладнять роботу всiєї банкiвської системи. Тому УКБС
вважає, що реалiзацiю заходiв з переоснащення потрiбно подовжити до 2015
року, враховуючи наявнiсть кризових явищ та поточнi збитки банкiв (за даними
НБУ 23,6 млрд. на 1.10.2009)
Мотивуючи свої аргументи, асоцiацiя наголошує, що в умовах кризи, коли
банки не мають джерел забезпечення додаткових фiнансових витрат, вимога
правоохоронних органiв ще бiльше погiршить стан, як окремих банкiв, так
i системи в цiлому, а тому є неприйнятною, передає Iнфобуд. Бiльше того,
враховуючи невпинний розвиток засобiв захисту нових поколiнь, у правоохоронцiв
з‘являється можливiсть постiйного тиску на банки з метою пред‘явлення ще
вищих вимог, що передбачатиме перманентне зростання витрат.
Крiм того, дотримання Закону України “ Про закупiвлю товарiв, робiт i послуг
за державнi кошти” вимагатиме проведення тендерiв. А це – час, витрати,
вiдволiкання людей вiд виконання прямих обов’язкiв. Та навiть пiсля здiйснення
цiєї процедури для виконання завдання НБУ потрiбна безперервна робота 27
бригад працiвникiв упродовж 5 наступних кварталiв, що саме по собi є нереальним,
передає Iнфобуд. I якщо у власникiв комерцiйних банкiв є можливiсть закрити
вiддiлення, якi стають неприбутковими внаслiдок перспектив переоснащення,
то в державних банкiв немає можливостi для маневру.
Вiдтак, саме держава, недоотримання коштiв якої до загального фонду Держбюджету
за даними Рахункової палати складає 35 мiльярдiв гривень (приблизно 34%
загального фонду Держбюджету), змушена буде покривати збитки своїх фiнансових
установ повинна за рахунок коштiв платникiв податкiв та… скорочення соцiальних
програм.
По сутi пiд гаслом турботи про безпеку вкладникiв впроваджується згубна
модель перерозподiлу коштiв банкiв до кишень окремих суб‘єктiв, що є власниками
комерцiйних фiрм-виробникiв засобiв безпеки (на час прийняття постанови
їх нараховувалося близько 10), якi не несуть матерiальної вiдповiдальностi
у випадках пограбувань банкiв. Що й казати, коли вiдсоток розкритих справ
нападiв на фiнансовi установи залишається надзвичайно низьким.
“Спiвставлення 1,5 мiльйонiв гривен реальних матерiальних збиткiв банкiв
внаслiдок зафiксованих протягом 2009 року 150 нападiв на банкiвськi установи
та багатомiльярдних додаткових витрат на забезпечення вимог НБУ, дозволяє
констатувати, що реальний ефект вiд впровадження пiдвищених вимог безпеки
буде протилежним очiкуваному, – зазначає Генеральний директор Асоцiацiї
“Український Кредитно-Банкiвський Союз” Галина Олiфер, – Якщо ж провести
паралель мiж кiлькома мiльярдами гривень, якi розподiляють мiж собою 10
лiцензованих фiрм, iнтереси яких стабiльно лобiюються представниками рiзних
органiв влади, стає зрозумiлим, що мета переоснащення знаходиться поза межами
iнтересiв держави. Адже для вирiшення зазначеної проблеми банкiвська спiльнота
давно вже запропонувала менш витратний та адекватний ситуацiї спосiб. Перш
за все, через впровадження системи страхування ризикiв, що дозволить створити
реальну, а не iлюзорну систему захисту користувачiв банкiвських послуг”.
Новости, по теме:
Предыдущая и следующая новость:
|