Вітчизняні авіаперевізники вже назвали 2009 рік найгіршим за останні
дев'ять років. Вони припускають, що стійке зростання ринку відновиться не
раніше середини наступного року, а виходу з кризи не варто очікувати раніше
2014

Вітчизняні авіаперевізники вже назвали 2009 рік найгіршим за останні
дев'ять років. Вони припускають, що стійке зростання ринку відновиться не
раніше середини наступного року, а виходу з кризи не варто очікувати раніше
2014 року. Хто до цього часу зможе утриматися в українському небі?
Летіли цього літа до Сімферополя рейсами "АероСвіту" пасажири були
неприємно здивовані: при вартості квитка більше 1, 2 тис. грн. їх навіть не
нагодували стандартним обідом, хоча багато хто на нього розраховували. Разом з
тим іншим пасажирам цієї ж авіакомпанії пощастило, наприклад, купити
аукціонні квитки в "божевільну п'ятницю" і злітати в Стокгольм, Афіни або
Москву, заплативши всього $ 99 в обидва кінці. При цьому і ненадання харчування,
і друга акція є лише антикризовими заходами, активно впроваджуються
компанією. "Що вдієш, доводиться економити на всьому", - знизують плечима
в "АероСвіті". Скасування обідів на внутрішніх рейсах економ-класу - це
всього лише одна з численних заходів, спрямованих на скорочення витрат,
реалізованих авіакомпанією. А продаж дешевих квитків - боротьба за нових пасажирів.
Але чи зможуть ці кроки утримати падіння попиту на авіаперельоти в Україну?
Що маємо У першому півріччі ситуація в авіаційній галузі
розвивалася за песимістичним сценарієм. У цілому по галузі зафіксовано
зменшення всіх основних показників. За даними управління фінансово-економічної
регуляції Державіаінспекції, обсяги пасажирських перевезень скоротилися на
18, 4%, вантажів і пошти - на 25, 6%. За інформацією самих авіакомпаній, пасажиропотік
на регулярних основних маршрутах скоротився на 20-25% залежно від напрямку.
Так, в азіатському напрямку порівняно з аналогічним періодом минулого
року обвал досяг 50%, відзначив виконавчий директор компанії "Роза Вітрів"
Сергій Яновий. Істотний спад відбувся через скорочення кількості чартерних
рейсів, пасажирів на які поставляли туристичні компанії. "Внаслідок
затишшя на ринку туристичних послуг компанії недорахувалися значною
частки пасажирів саме з цього сегменту перевезень ", - пояснив ситуацію
директор по зв'язках з громадськістю авіакомпанії "АероСвіт" Володимир Гайдаш.
Сформована ситуація позначилася і на фінансових показниках українських
авіакомпаній. Сукупний операційний збиток найбільших операторів ринку
"АероСвіту" і "Міжнародних авіаліній України" за підсумками чотирьох місяців
цього року перевищив $ 6 млн, повідомили в Мінтрансі. Зокрема, за даними
МАУ, компанія в цілому за перше півріччя нинішнього року отримала чистий
збиток у розмірі 18, 77 млн

Share This Post: