Відпочинок в Криму при всіх своїх відомих мінуси може принести багато радості.
Високі ціни і мінімум комфорту з лишком окупаються теплим морем , сонцем
і унікальною природою. Але турист, який наважився скористатися внутрішніми
авіалініями Україні , навряд чи коли- небудь захоче повернутися у ці місця.

Якщо не брати до уваги поїзда, з Петербурга до Сімферополя влітку існує
єдина можливість прямого перельоту, яку надає ГТК «Росія».
Два з половиною години до Криму обходяться в копієчку, але є й інший варіант.
Можна придбати квитки в авіакомпанії «Аеросвіт» і потрапити до Сімферополя
через Київ, провівши два зайвих години в аеропорту української столиці. Вигода
від такої схеми дуже спокуслива. Таким чином, турист може заощадити
близько двох сотень доларів і не втратити 36 годин в поїзді. Але сувора
реальність в результаті перекреслює всі плюси від подібної схеми. Почнемо
з того, що в підсумку з чотирьох перельотів, чесно замовлених у «Аеросвіту»,
літаком цієї авіакомпанії автору цих рядків вдалося політати лише одного разу.
У всіх інших випадках використовувалися заміна внаслідок технічних причин
або загальновідомий код-Шерінг. Подорож до Криму не доставило ніяких незручностей,
а ось зворотна дорога для пасажирів, охочих потрапити з Сімферополя до
Київ 23 серпня, обернулася справжнім кошмаром. Вже вранці в терміналі
внутрішніх авіаліній аеропорту Сімферополя було багатолюдно. З усіх кінців
Криму сюди стягувалися засмаглі курортники, серед яких киян було
меншість. Всі інші туристи летіли до Росії, Чехії, Франції, Німеччини,
Італію та інші країни, використовуючи київський аеропорт Бориспіль в якості
зручного місця для пересадки. З десяток людей летіли до Києва, щоб потім
пересісти на вечірній рейс, наступний в Петербург, ще більше в натовпі виявилося
москвичів. Перше, на що звернули увагу пасажири, - загадковий напис
«Південні авіалінії», яка красувалася на табло замість «Аеросвіт». Реєстрація
на рейс до Києва повинна була початися о 10:45, виліт - о 12:15. Але в урочний
час стійки реєстрації так і не відкрилися, а через деякий час табло
згасло зовсім. В абсолютному невіданні очікують вильоту простояли близько
двох годин, причому в залі не було жодного співробітника аеропорту і жодного
представника авіакомпанії. Ніхто не робив ніяких оголошень, частина громадян,
втративши надію, розташувалася прямо на підлозі. Пасажири дожовував останні
бутерброди і допивали пиво, не зводячи очей з мертвого табло. Через
2:00 табло загорілося знову, повідомляючи про те, що виліт рейса перенесено
на 13:30. Обнадіяний курортники гарячково прораховували, чи встигнуть вони
на свої стикування в Києві. Оскільки всі брали запас в кілька годин, ситуація
гнітючою не виглядала. Потім у реєстратурі з'явився єдиний
співробітник. Черга просувалася вкрай повільно, бо добра третина пасажирів
говорила тільки по-англійськи, а співробітник аеропорту з цією мовою міжнародного
спілкування був явно не знайомий. Нарешті, всі зібралися в «накопичувачі» і з тривогою
дивилися на льотне поле в пошуках загадкового літака «Південних авіаліній».
Коли іноземні громадяни побачили те, на чому їм було запропоновано
полетіти до Києва, багато дістали останнє спиртне. Як-42 Д «Південних авіаліній»
1989 року випуску явно не був схожий на Boeing 737, обіцяний «Аеросвітом».
Судячи з численних, у тому числі, арабським написів на борту, літак
прожив важке і веселе життя. Внутрішній стан салону вселило пасажирам
ще більший жах - склалося враження, що на ньому довгий час возили
наркотики, зброю і конголезьких повстанців. Як виявилося згодом,
літак після розвалу «Аерофлоту» працював на компанію Trans Air Congo (Конго),
ВолгаАвіаЕкспресс (Росія), Авіалінії Казахстану, Хозу-Авіа (Казахстан),
Таврія (України), Fars Qeshm Air (Іран). Під кінець життя літак якимось
чином потрапив в компанію «Південні авіалінії». Відступати було нікуди, людям
потрібно було якимось чином потрапити до Києва. На питання громадянина з Великобританії:
«Що це за літак? Адже мені обіцяли «Боїнг»! »Стюардеса відповіла:« Заспокойтеся,
долетимо ». Кореспонденту «Росбалта» вдалося з'ясувати, що Boeing
«Аеросвіту» зламався, а на заміну йому був терміново викликаний Як-42 «Південних авіаліній»,
який цієї ночі вже літав до Москви. Втім, інші пасажири розповіли,
що поломка тут ні при чому, і ветеран вітчизняної авіації регулярно літає
на лінії Сімферополь - Київ замість «Боїнгів». Пригоди іноземців на
Україна тільки починалися. Літак виїхав на руліжні доріжки і тут же намертво
встав. З кабіни пілотів вийшов сумний бортінженер і під тривожними поглядами
пасажирів пішов у хвостову частину салону. Протягом доброго години людей тримали
в задушливому салоні, стюардеси пояснювали затримку тим, що «ми нібито пропустили
Свого часу зльоту, тепер потрібно чекати дозволу ». Потім літак відбуксирували
назад, вивантажили людей і відвели назад у «накопичувач». Ще півгодини
очікування, і в залі, нарешті, з'явився представник «Аеросвіту». До цього
часу люди відкрито висловлювали свій протест, стало зрозуміло, що у трансферніков
зриваються стикування, а дехто ризикував прострочити українську візу. Співробітник
української компанії не говорив по-англійськи, тому іноземцям його слова
переводили ті українці і росіяни, хто знав мову. «Як-42 зламався. Виною
тому маленька деталь, що відповідає за управління двигуном, в Сімферополі
її немає, але вона є в Одесі. За нею вже послали. Коли літак вилетить,
поки невідомо », - повідомив представник, викликавши нервовий сміх у тих, хто
знайомий з одеським фольклором. Бажаючим було запропоновано купувати квитки на
інші рейси за власні кошти. При цьому домогтися повернення грошей за
квитки «Аеросвіту» в Сімферополі ніякої можливості не було. Після цього
пасажирів видворили на вулицю. Стало зрозуміло, що надавати готель
ніхто не збирається. У деяких сімей були діти, в однієї французької пари
на руках була дитина-інвалід, всі вони розмістилися на лавках біля будівлі
аеровокзалу під палючим кримським сонцем. Кому-то місця не вистачило, довелося
«Відпочивати» прямо на асфальті. Між тим, як пояснили місцеві співробітники,
представник «Аеросвіту» сховався і перестав відповідати на телефонні дзвінки.
Пасажири пили пиво і вино, закушуючи ковбасою, купленої в місцевому магазині.
Місцева міліція відразу скористалася цим правопорушенням і забрала одного
з іноземців, які пили вино, в «кутузку», щоб оформити штраф. Приблизно
до 16:00 години атмосфера біля будівлі аеровокзалу загострилася до краю - сюди
прибутку пасажири наступного рейсу «Аеросвіту», який повинен був відправитися
о 17:00. Їх із Сімферополя до Києва мав доставити той же Як-42, як і раніше
чекав деталі з Одеси. До цього часу керівництво «Аеросвіту», мабуть,
усвідомило масштаб проблеми, і до розлюченим людям знову вийшов представник.
Він повідомив, що виліт ранкового рейсу призначений на 21:00, а другого - на
22:00. Пасажири вперше отримали харчування - по дві булочки з шинкою і
коробку соку. До 19:30 в терміналі внутрішніх ліній аеропорту Сімферополя
почався свавілля. Пасажири двох рейсів стали прориватися до стійки реєстрації,
прагнучи всіма правдами і неправдами полетіти на першому відправляється рейсі.
Тим більше, всім стало відомо, що за першим затриманим рейсом прилетить
зафрахтований Boeing «Міжнародних авіаліній України», а другому рейсу
доведеться добиратися на латану Як-42. Дитячий плач змішався з обуреними
криками, у когось закінчувалася віза, хтось ще плекав надію встигнути
на пересадку, додатково до всього жоден із співробітників «Аеросвіту» і аеропорту
толком не говорив по-англійськи, що призводило німців, чехів, англійців та
французів у відчай. У результаті перші пасажири залишили «гостинний»
Крим о 21:30. Наступний рейс опинився в київському «Борисполі» тільки о 5:00
ранку. Трагедія десятків ні в чому не винних людей досягла апогею в аеропорту
столиці України. Щодо пощастило лише тим, у кого трансферний квиток
був куплений в однієї авіакомпанії - «Аеросвіт». Петербуржцям, не вилетіли
додому о 18:10 були видані квитки на ранковий семигодинний рейс, але готелі
їм так і не надали. Всі спроби отримати законний номер і виспатися
після майже 10-годинного очікування літака в Сімферополі закінчилися тим,
що втомленим людям (деякі з них були з дітьми) сказали: «Авіакомпанії
нічим сплатити за готель, рахунки порожні. Хочете, пишіть в книгу скарг ».
Іноземним пасажирам було сказано наступне: «Оскільки ваші квитки
з Києва були куплені в інших авіакомпаніях, ми нічого зробити не можемо,
купуйте нові квитки за свій рахунок ». Люди в істериці кидалися на представника
«Аеросвіту», а та лише загрожувала міліцією. Європейці, усвідомивши свою плачевну
ситуацію, в жаху кричали: «Але це ж ваша вина!». Однак все було марно.
Багатодітна родина з Франції дзвонила в посольство, хтось у відчаї сидів
на підлозі, прямо у віконечка української авіакомпанії. Коли виснажені петербуржці
о 5 ранку потягнулися на реєстрацію рейсу Київ - Петербург, доля іноземних
гостей, які спокусилися на краси Тавриди, залишалася невідомою.
Ситуацію з внутрішніми рейсами «Аеросвіту» пояснити можна. У цьому році
«Аеросвіт» уже повернув лізингодавцю чотири лайнера Boeing 737. Також авіакомпанія
вивела з експлуатації єдиний власний літак Boeing 737-200,
якому вже 27 років, отримавши один новенький Ан-148. В результаті подібних
антикризових заходів середнє завантаження літаків підвищилася, але зворотною стороною
скорочення парку стала нестача техніки на внутрішніх авіалініях. У підсумку
на лінії Сімферополь - Київ замість Boeing, судячи з усього, праці один
старенький Як-42 «Південних авіаліній» із сумнівним минулим. Україна
давно позиціонує себе як європейської держави, що прагне
увійти в основні структури Євросоюзу. Схоже, що ці заяви привернули
до Криму частина європейських туристів, охочих побувати в знаменитій «всесоюзної
здравниці ». Інакше як цікавістю, їхній інтерес не поясниш, адже заощадити
в Криму їм навряд чи вдасться. Але пасажири, що летіли з Сімферополя 23 серпня,
сюди не повернуться, та й своїм друзям навряд чи порадять відпочинок на українській
землі. Вони не звикли літати на вживаних африканських літаках
радянського виробництва, не звикли до байдужість і свідомого порушення
їхніх прав з боку дрібних, без'язикий клерків. За весь час, проведений
в аеропортах Сімферополя та Києва, перед туристами ніхто ні разу не вибачився.
Ніхто з керівництва авіакомпанії перед пасажирами в «Борисполі» так і
не з'явився. 23 серпня випало на неділю, а на наступний день в Києві
відзначали День незалежності України.

Share This Post: