Український ринок легкових автомобілів ще не досяг дна і його падіння продовжиться
в 2010 р., впевнені експерти. Виробникам радять поки не робити ставок
на внутрішнього споживача і активніше освоювати експорт.

Українські виробники і імпортери прогнозують продовження падіння ринку
легкових автомобілів в 2010 р. За різними оцінками, скорочення його обсягу
може скласти від 12% до 26%. "Тенденції в економіці не дозволяють нам сьогодні
говорити про якесь пожвавлення на автомобільному ринку. Ми вважаємо, що дно
не пройдено і за підсумками поточного року ми будемо мати безпрецедентне скорочення
продажів автомобілів ", - відзначає президент корпорації" Богдан "Олег Свинарчук.
В "Богдані" прогнозують, що в 2010 р. в Україну буде продано не більше
120 тис. легкових автомобілів. Таким чином, падіння по відношенню до 2009
р., коли обсяг продажів склав, за даними Асоціації автовиробників
Україна "Укравтопром", 175, 2 тис. авто, складе більше 26%. Нагадаємо, за
підсумками 2009 р. просідання вітчизняного ринку легкових авто досягло 71, 4%,
що поставило Україну на третє місце з падіння автопродажів у Європі після
Ісландії та Латвії. Аналогічні прогнози дають і інші учасники ринку. "Ми
не очікуємо в цьому році підйому. У порівнянні з попереднім роком продаж
ще більше впадуть. Наш прогноз - 150 тис. автомобілів. А це на 12% нижче
показника минулого року ", - відзначає керівник PR-департаменту групи
компаній "АІС" Еля Федорей. В "Укравтопромі" вважають, що реальний результат
для галузі - 140 тис. автомобілів (тобто мінус 20%). "При оцінці потенціалу
ринку ми виходимо в тому числі з того, що 2009 р. не виправдав навіть самих
поганих очікувань. Реальне падіння перевищило всі прогнози, які давалися
на початку минулого року ", - зауважує директор департаменту маркетингу та промислово-економічного
аналізу асоціації Георгій Овсянников. В кінці 2009 р. "Укравтопром" прогнозував
обсяг ринку в 2010-му на рівні 150 тис. авто. За словами представників автопрому,
в основі їх негативних очікувань лежать ті ж фактори, які формували
кон'юнктуру ринку рік тому. "Якщо зараз якісь галузі і мають підстави
говорити про проходження дна, то тільки тому, що вони отримали державну
підтримку. Це стосується і металургії, і хімічної галузі, суднобудування.
Жодна ж із заходів, запропонованих представниками галузі автовиробництва,
не знайшла підтримки влади. Всі наші ініціативи або були проігноровані,
або отримали негативний висновок міністерств і відомств ", - говорить
пан Овсянніков. Два основних напрямки цих заходів - стимулювання
споживчого попиту (пільги покупцям, кредитні програми, скасування
збору до ПФ тощо) і стимулювання виробництва (методом тарифного і нетарифного
регулювання). Втім, такий ярої боротьби за покупця, як в 2009 р.,
за рахунок дешевизни продукції, вважають учасники ринку, в 2010 р. вже не буде.
На думку експертів, криза тимчасово змусила продавців забути про маркетинг
і стимулював думати лише про те, як розпродати забиті склади. Тому
ціни будуть рости, упевнені в "Укравтопромі". "Ми очікуємо, що ринок стабілізується.
Компанії будуть вивірено вести свою маркетингову політику. Таких цінових
воєн, які були в минулому році, вже не буде ", - говорить Еля Федорей. По
прогнозами корпорації "Богдан", ціни в 2010 р. зростуть на 5-15% пропорційно
рівнем інфляції. В умовах продовження спаду продажів перед компаніями ще
гостріше постане питання про методи мінімізації збитків, оскільки всі можливі
скорочення витрат були вже зроблені в 2009 р. Скорочення штату по галузі
склали 20 тис. чоловік, багато виробників закривали найбільш збиткові
підрозділи і згортали нерентабельні проекти. Експерти впевнені: компенсувати
втрати виробникам допоможе орієнтація на експорт. "У експортному напрямку
є достатньо непоганий заділ. У 2008 р. було експортовано 73 тис.
легкових авто, а в 2009 р. - тільки 18 тис. Якщо ми знайдемо нові ринки або
зуміємо задати імпульс втраченим, - зможемо вижити ", - говорить Георгій Овсянников.
Правда, експортні можливості українського автопрому поки обмежуються
поодинокими розробками. З літа минулого року в Росії продається автомобіль
Chevrolet Lanos, що випускається на заводі "ЗАЗ" (входить в корпорацію "Укравто").
Днями корпорація "Богдан" починає експорт до Росії автомобіля "Богдан
2310 pick up ", розробленого на базі Lada 2110." З виходом на зовнішні ринки
компанія диверсифікує ризики, пов'язані з падінням автомобільного ринку
в Україну ", - відзначають в корпорації. Для просування даної моделі на зовнішні
ринки "Богдан" планує підписати ще одну дилерську угоду в одній
з країн СНД.

Share This Post: