Вже найближчим часом Дніпро збираються відкрити для вантажних перевезень.
Як повідомив міністр транспорту Костянтин Єфименко, по головній річці Україні
мають намір транспортувати пісок і щебінь (оскільки автоперевезення цих вантажів
на далекі відстані не окупається , а річковий транспорт в усьому світі - самий
дешевий).

Природно, що і без того «не дуже чиста вода» стане ще брудніше.
Екологічна система Дніпра може і зовсім не витримати такого судноплавної
навантаження. У першу чергу постраждають жителі прибережних сіл. На думку експертів,
річкові перевезення можуть завдати не меншої шкоди, ніж автомобільні. І головне,
від чого може постраждати Дніпро, - це поглиблення русла і будівництво нових
портів. - У нас фахівців у річковій екології не так багато, - говорить заступник
голови Національного екологічного центру України Олексій Василюк. - Тому
переконати громадськість, що збільшення глибини необхідно, дуже легко.
І подібні випадки вже були. Пригадуєте, тоді використовували території
з намивного піску під забудови (на околицях Києва). У районі водосховищ
глибина русла становить до 3-4 метрів. Якщо вирішать її збільшити - це тільки
нашкодить, буде більше мулу. Пропадуть Дніпровські плавні, в яких живуть
зараз великі популяції птахів. Деякі з них дуже рідкісні. Крім того,
розширення існуючих портів і будівля нових доб'є і без того забруднену
річку. Найцікавіше, що в Україну й справді не так багато фахівців
з екології водойм. І перед прийняттям рішення не було офіційно оприлюднено
ні одне дослідження про те, що ж залишиться від Дніпра після вантажоперевезень.
І чи не означає це, що за кілька років він повторить сумну долю судоплавного
Рейну, однією з найбрудніших річок Європи?

Share This Post: