Вийти переможцем із сутички з недобросовісними фірмами можна , не вдаючись
до допомоги суду або товариств прав захисту споживачів , що не поспішають допомагати

Серед рекламного спаму в поштовому ящику завжди знайдеться оголошення контори,
яка «швидко і якісно» виготовить меблі. Здавалося б, конкуренція
покупцеві тільки на руку. Але на ділі серед безлічі подібних фірм чимало
недобросовісних. На меблевих інтернет-форумах маса коментарів від ошуканих
покупців, а на спеціальних сайтах є навіть «чорні списки» підприємців.
Ознайомитись з одним із представників такої «дошки пошани» довелося, до
жаль, і мені. Шлюб з доставкою додому Кухонний куточок я пригледів в
супермаркеті. Запам'ятав фірму - запорізьку фабрику «Компаніт» (Київський
філія знаходиться в Броварах) і зробив замовлення по телефону. Сталося так,
що в момент доставки вдома були лише батьки-пенсіонери. З нюансами покупок
в інтернеті вони не знайомі. Тому, коли працівники фірми занесли куточок
в наполовину зібраному вигляді (щоб зручніше транспортувати), батьки,
візуально оцінивши меблі, заплатили їм гроші. Ті раптово виїхали, відмовившись
завершити остаточну збірку. Хоча, як виявилося пізніше, в ціну ця послуга
входила. Коли ж ми почали з'єднувати всі частини, з'ясувалося, що куточок
бракований: деталі не стикувалися між собою за розмірами. Наші скарги
у фірмі ігнорували - мовляв, самі розбирайтеся, з меблями все в порядку.
Тільки через чотири дні погодилися направити нам свого збирача. Він,
прокрутилися у меблів півгодини, визнав - шлюб. Куточок загнав у кут Але
навіть це не стало аргументом для керівництва фірми. Нас щодня годували
«Сніданками», кожен раз обіцяючи вирішити проблему «як тільки так відразу».
Чи не для того, щоб відтягнути час? Адже, як відомо, протягом 14 днів
покупець має беззастережне право повернути товар, навіть не пояснюючи причини.
На черговій наш дзвінок директор філії вже відповідав: знати вас не знаю,
нічого я вам не продавав і нічого ви не доведете - нашій пресі у вас немає.
Глянувши на накладну, ми ахнули: на ній не було не те що печатки, а й мало-мальськи
реквізитів. З документів у нас був тільки паспорт на меблі. От уже Осоромилися ...
На самому заводі в Запоріжжі здивували відповіддю, що вплинути на свою філію
не можуть. Марним виявилося і Київське обласне управління по захисту
прав споживачів: там порекомендували викласти проблему в письмовому вигляді
і надіслати поштою на підприємство. І тільки якщо протягом місяця фірма
на скаргу ніяк не відреагує, тоді вже можна звертатися і в їх управління.
Тисніть на репутацію Вирішення проблеми прийшло випадково. Помітив, що на своєму
сайті компанія «Компаніт» хвалиться членством в Українській асоціації меблевиків
(Тел. 495-45-40). На мій превеликий подив, в асоціації мою проблему
вислухали, відсканували документи, що були в мене на руках, і пообіцяли
допомогти. На наступний день замдиректора київського філіалу виробника подзвонив
мені особисто і сказав, що проблема вирішиться. Ще через день забрали бракований
куточок, повернувши гроші - 1347 грн. Я втратив тільки суму за доставку і підйом
меблів на поверх (210 грн). За словами юристів, відшкодування таких витрат ніде
не прописано. - Якщо до нас звернеться обманутий одним з наших членів покупець
- Ми постараємося вирішити його питання, - розповідає Вікторія Несміян, директор
асоціації, в якій числі 112 виробників і продавців меблів. -
Якщо не вдається залагодити проблему на рівні філії, зателефонуємо в головний офіс
- Власникові компанії. Якщо ми побачимо, що покупець прав, а власник
все одно стопориться, ми винесемо на засідання правління питання про виключення
цієї компанії з нашої асоціації. За словами Вікторії Сергіївни, їх асоціація
лобіює інтереси своїх членів у держструктурах та інших напрямках. Тому,
як правило, всі учасники дорожать своїм членством. Крім того, в статуті
компанії прописаний кодекс честі мебельника, якого зобов'язані дотримуватись
всі члени асоціації. Щоб розвіяти сумніви читачів, скажу, що журналістської
скоринкою я не «світил». Тому на особистому досвіді можу стверджувати, що подібна
допомогу цілком імовірна. І навіть якщо ваш кривдник не член УАМ, пошукайте інші
регалії, якими він дорожить. Можливо, через заклад, що їх надала,
вам вдасться знайти свою правду. Поради юриста Євген ПАРУШ, юрист, що практикує
захист прав споживачів в суді: * Як убезпечити себе - Обов'язково укладіть
договір, в якому чітко пропишіть терміни виконання замовлення, вартість товару
та відповідальність сторін у разі порушення договору. Наприклад, за прострочення
- Пеня. Крім договору, не завадило б сторонам підписати і акт виконаних
робіт - коли все буде виконано в повній мірі. Природно, потрібно отримати
на руки та квитанцію / чек або накладну про сплату товару. Це основний документ,
без якого відстоювати свої інтереси в суді буде зле. Якщо ж вам підсунули
накладну без печатки та реквізитів - потрібно буде спочатку довести її справжність.
Документи на меблі не підтверджують оплату, і на цьому можуть зіграти відповідачі.
* Що робити, якщо вас обдурили - Якщо вам продали неякісний товар
- Відразу ж повідомте про це продавця. Якщо він відмовляється його замінити
або повернути вам гроші - напишіть письмову вимогу зробити це. Якщо
ви приносите таку заяву продавцю, а він вказує вам на двері - відправте
вимога поштою з повідомленням. Вам прийде корінець із зазначенням дати
і відміткою, що суб'єкт отримав ваш лист. Підприємство зобов'язане на нього
відреагувати в найкоротші терміни. Якщо це не відбувається протягом тижня,
поводьтеся з цим корінцем та іншими документами до суду або управління по
захист прав споживачів. У таких справах позивач звільняється від держмита
і оплачує тільки інформаційно-технічне забезпечення - 120 грн. При
ціні товару у півтори тисячі гривень - сума чимала - слід вимагати
та відшкодування моральної шкоди. У нашій країні розумно просити до п'яти тисяч
гривень. Якщо дадуть дві тисячі - буде добре. Крім того, звичайно в разі
виграшу всі судові витрати покладаються на плечі відповідача.

Share This Post: