Страхові компанії піднімають тарифи з КАСКО для окремих марок авто.

Після повального підвищення цін на каско в жовтні-лютому страховики знову
почали збільшувати свої тарифи: в березні-квітні в середньому по ринку вони виросли
ще на 10-15%. Правда, не для всіх автомобілів, а лише для певних
марок. Найбільше постраждали власники японських авто, а також недорогих
бюджетних машин. Дійшло до того, що СК стали формувати свого роду
чорні списки з авто, для яких зараз виставляють високі тарифи по каско:
це машини, часто потрапляють в аварії або викрадають злочинцями.
Єдина причина нинішнього підвищення тарифів - це зміна методик
їх розрахунків по автокаско. До цих пір одним з головних критеріїв при визначенні
вартості поліса була ціна транспортного засобу: чим дорожче авто, тим
вона вища. Тепер же СК все частіше вдивляються в марки і навіть моделі машин.
«Ми стали проводити розрахунок тарифу, відштовхуючись від марки автомобіля, а не
від його вартості », - підтвердив головний менеджер департаменту андеррайтингу
і методології ВАТ «Страхова компанія« Універсальна »Сергій Паламарчук.
«Зараз у нас відбувається перегляд тарифів, і ми збираємося приділяти увагу
моделям авто », - доповнив його директор департаменту організації продажів СК
«Оранта» Ігор Грузьке. Останні дослідження страхових компаній
показали, що ступінь пошкодження різних автомобілів в результаті одного
і того ж страхового випадку безпосередньо залежить від конструктивних особливостей
конкретних марок і моделей машин, а не від їх вартості. В результаті удару
однакової сили потужний позашляховик отримає лише дріб'язкові вм'ятини, а тендітний
автомобіль китайського виробництва потребуватиме серйозного ремонту. Виходячи
з цього, СК навіть сформували свого роду чорний список марок, ремонт яких
після ДТП виливається в найбільші витрати. Друга причина перегляду
вартості каско - це підвищена аварійність певних марок авто. В
розпал кризи фінансисти, які ще торік могли собі дозволити
великі похибки, стали ретельніше вираховувати, хто найчастіше потрапляє
в ДТП. «В перелік« аварійних »у нашій компанії потрапили в основному машини
бюджетного або бізнес-класу: Chevrolet (Aveo, Lacetti), Toyota (Land Cruiser,
Prado, Camry, Corolla, Auris), Volkswagen (Passat, Golf, Jetta), Hyundai
(Sonata, Elantra, SantaFe, Getz), Honda (Accord, Civic), Skoda (Octavia,
Fabia, А5) і Mazda (СХ7, 3, 6) », - розповів начальник відділу контролю та
врегулювання претензій АСК «ІНГО Україна» Олександр Руліковскій.
У СК, що працюють із заставними авто, картина виглядає інакше. «Наприклад, статистика
нашої компанії свідчить, що найчастіше в аварії потрапляють «ЗАЗ»,
«ВАЗ», Daewoo Lanos, «Таврія», «Славута» і Chevrolet Aveo », - повідомила заступник
голови правління СК «Брокбізнес» Марина Онопрійчук. Під шумок
перегляду методик страховики почали підвищувати тарифи з КАСКО і для машин,
ремонт яких останнім часом особливо активно дорожчає на фірмових
СТО: в першу чергу через зростання цін на запчастини після подорожчання долара
і євро. Перелік найбільш дорогих для страховиків традиційно очолюють
автомобілі преміум-класу: Porsche, Jaguar, Land Rover, Maserati і т. д.
«Також можна виділити деякі моделі Hyundai, Toyota, Mercedes-Benz, Volkswagen,
Mazda, Honda і KIA. Ціни на запчастини у їх офіційних дилерів у столиці
за останні три-чотири місяці виросли на 10-45%, а то й 60%. При цьому авторизовані
сервіси часто прагнуть заробити всіма доступними способами. Наприклад,
нав'язати клієнтам і СК ремонтні роботи, в яких не завжди є необхідність »,
- Зазначив пан Руліковскій. «У нашій компанії торік за розміром середнього
збитку лідирували Nissan, BMW, Lexus, Mercedes, Toyota, Subaru, Mazda, Peugeot,
Honda і Audi. Це пов'язано з високою вартістю їх ремонту. Але найбільш дорого
обходиться ремонт всіх марок японських авто, таких як Toyota, Mitsubishi,
Honda, Subaru і Nissan », - доповнив колегу начальник управління автотранспортного
страхування СК «Українська страхова група" Вадим Олексієнко. Ще
одна категорія транспортних засобів, яку недолюблюють страховики,
- Найбільш часто викрадають машини. Рейтинг улюблених злочинцям марок
і моделей компанії оновлюють щорічно. «У нинішньому році спостерігається тенденція
по викраденнях автомобілів японського виробництва - Lexus, Toyota і Honda. В
2007-2008 роках в лідерах були німецькі машини, як правило, моделі Volkswagen »,
- Розповів пан Руліковскій. Як і раніше популярними у зловмисників
залишаються авто масового сегмента, такі як Daewoo. Як правило, їх викрадають
лише для того, щоб розібрати на запчастини, попит на які стабільно високий.
Втім, страховики обіцяють не підвищувати тарифи на автомобілі, які користуються
великим попитом у викрадачів, а лише обмежитися жорсткістю умов договорів.
«При страхуванні таких машин ми не пропонуємо пакети з франшизою по угону
в 0%, тоді як водії інших марок можуть скористатися цим сервісом »,
- Повідомив пан Алексєєнко. Розмір подорожчання одних і тих же марок
і моделей авто може бути самим різним: він безпосередньо залежить від статистики
аварійності кожної окремо взятої компанії. А тому страховики радять
водіям перед покупкою поліса вивчати розцінки в різних СК, адже підвищення
тарифів цієї весни може досягати 30%. «Наведу найбільш показовий
приклад: одна з найбільш аварійних машин в нашій компанії - це Mitsubishi
Lancer. Вартість ремонтних робіт на гарантійних станціях цієї моделі одна
з найвищих: середній збиток досягає 10-11 тис. грн. Тому при порівняно
невисокою ціною автомобіля тариф для нього буде більше 10% його вартості.
Для порівняння: для Skoda Octavia при рівних умовах страхування він складе
близько 7% », - розповіла начальник відділу транспортного андеррайтингу АСК
«ІНГО Україна» Ольга Погоріла. Хоча в більшості випадків ціни на
каско коливаються в менш широкому коридорі. «У нашій компанії базові тарифи
для японських машин лише на 5-15% вище, ніж для європейських марок середнього
класу », - доповнив її начальник відділу добровільного страхування транспортних
ризиків СК «Провідна» Юрій Фідасюк. За словами фінансистів, нинішнє підвищення
розцінок не стане кампанією по зростанню цін, розрахованої на кілька місяців,
як це зазвичай буває. Страховики обіцяють зробити подорожчання каско постійним
процесом: тарифи будуть переглядатися в міру збільшення аварійності
і вартості послуг СТО.

Share This Post: